среда, 10. новембар 2010.

Klasifikacija alata za e-učenje

Klasifikacija alata za elektronsko učenje nije jednoznačno određena iz razloga što se vrste i namene alata neprestano menjaju, pojavljuju se novi alati, dok raniji alati dobijaju neku novu funkciju. Alati za elektronsko učenje su sada u žiži interesovanja široke populacije i predstavljaju područje koje se ubrzano menja i napreduje.

Navešćemo tri ugledna primera klasifikacije alata za e-učenje, a treći primer klasifikacije ćemo svi koristiti u daljem radu.

Klasifikacija prema Hortonu
Prema popularnoj knjizi iz 2003. godine “E-learningTools and Technologies” autora Vilijama i Katarine Horton, alati za e-učenje su podeljeni u tri osnovne grupe (http://www.horton.com/html/elttbook.aspx)
  • Alati za pristupanje e-učenju
  • Alati za isporuku e-učenja
  • Alati za kreiranje sadržaja e-učenja
Mada ova klasifikacija deluje prilično jasno, činjenica je da se od 2003. godine do danas pojavio veliki broj novih alata koji ne pripadaju tačno jednoj kategoriji, već se prostiru na više kategorija i namenjeni su široj grupi učesnika procesa e-učenja (proizvođačima i korisnicima). Pored toga, sve prisutniji su nadolazeći alati koji podržavaju Web 2.0 tehnologije i namenjeni su kolaborativnom učenju, omogućuju zajedničko editovanje sadržaja na webu i njihova uloga se prostire na više kategorija.

Klasifikacija prema Learning Light centru
Prema uglednom Learning Light centru iz Velike Britanije http://www.e-learningcentre.co.uk/index.html, klasifikacija alata e-učenja je sledeća:

  • Alati za razvoj sadržaja i distribuciju
  • Alati za komunikaciju i kolaboraciju
  • Sistemi za upravljanje e-učenjem
  • Alati za mobilno e-učenje
  • Ostali alati
Klasifikacija prema C4LP
Centre for Learning & Performance TechnologiesKnowledge, Skills and Tools for the Learning 2.0 Age

Нема коментара:

Постави коментар